Van Yogyakarta naar Malang - Reisverslag uit Lowokwaru, Indonesië van Kees Konings - WaarBenJij.nu Van Yogyakarta naar Malang - Reisverslag uit Lowokwaru, Indonesië van Kees Konings - WaarBenJij.nu

Van Yogyakarta naar Malang

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 Augustus 2017 | Indonesië, Lowokwaru

Vrijdag 4 augustus Yogyakarta
Vandaag hebben we een hele dag vrij, d.w.z. hij is niet ingevuld. Er is niemand die op ons wacht. Dus we slapen wat langer en ontbijten op het gemakje. We hebben niet veel plannen.
We laten ons met een betjak naar de Malioboro Street brengen en gaan op zoek naar een fotozaak, want mijn camera heeft kuren. We kunnen hem echter niet vinden en nemen een betjak terug en laten ons afzetten bij het Waterpaleis. De chauffeur van de betjak weet waarschijnlijk de weg niet zo goed, want hij hij moet het een paar keer vragen. Even later blijkt dat hij ook niet kan lezen, want we rijden het bord gewoon voorbij en een eindje verder vraagt hij weer de weg. Even later wandelen we het waterpaleis binnen. Het is een oud paleis van een vroegere sultan. Waarschijnlijk was het een klein kereltje, want we moeten vaak bukken en ver ook, om overal binnen te kunnen. We worden door een man aangesproken, die ons van alles vertelt over het gebouw en het gebied waarin het staat. Hij wil ook foto's van ons maken. Wij worden een beetje argwanend, wat wil hij hier voor terug??
Hij laat ons ook het zwembad van de sultan zien en zijn ondergrondse moskee. Hij vertelt over de vele vrouwen en tientallen kinderen. Een van zijn nakomelingen is nog steeds sultan en dus ook gouverneur van Yogyakarta. Hij heeft maar 1 vrouw en vier dochters. Als we alles gezien hebben, bedankt hij ons omdat we zijn verhaal zo leuk vonden. De argwaan was dus onterecht, wij zijn helemaal niet gewend om iets voor een ander te doen, zonder er iets voor terug te verwachten

• 08 Augustus 2017 - 05:18

Hilke & Paul:

Ja ja, dat vertrouwen, gewoon doen. Iets geven zonder terug te verwachten gebeurt gelukkig nog best veel. Geniet van jullie trip!

• 08 Augustus 2017 - 15:57

Jos Miltenburg:

Hoi Kees en Ilona,
    Ik zie al heel lang, dat jullie fantastische reizen maken. GEWELDIG! Óók van deze reis geniet ik weer. Ik ga op m'n gemak de vorige verslagen lezen! Ik geniet iedere keer van jullie mooie foto's. Blijf genieten, pas goed op jezelf.....ik volg jullie! groetjes

• 08 Augustus 2017 - 16:11

Jos Miltenburg:

Hoe is het nou met jouw camera? Krijgen we nou geen mooie foto's meer?

• 08 Augustus 2017 - 21:10

Miriam:

Bijzonder om te mogen en kunnen vertrouwen. Ik geniet van je verslagen.
    Gr Miriam

• 09 Augustus 2017 - 12:39

Marie-Annet:

Hoi Kees en Ilona,
    Heb net al je verslagen in een keer doorgelezen. mooi avontuur !

groeten van Marie-Annet